Home / Deelnemers aan het woord / Klant aan het woord: Ninne Vanderheyden maakt huurders blij bij Poort6
14/03/2018

Klant aan het woord: Ninne Vanderheyden maakt huurders blij bij Poort6

ninne

Ninne VanderHeyden is woonmakelaar bij Poort6. Poort6 is een woningcorporatie met ruim 7.200 huurwoningen, garages en bedrijfsruimtes in Gorinchem en Dalem. Poort6 is een nieuwe deelnemer aan Aenergie en staat voor ‘de toegang tot meer dan prettig wonen’. Ninne is daar een belangrijke ‘blije’ schakel in, zo legt zij uit:
Wat typeert Poort6?

Poort6 is een fijne organisatie om voor en bij te werken. Wat Poort6 typeert is dat zij een goede verhouding heeft met haar stakeholders. Ook maatschappelijke instellingen zijn belangrijk voor ons. Zo hebben wij goede contacten met het Leger des Heils en diverse andere zorginstellingen.

Bij Poort6 streven wij naar een goed klantcontact. Dat staat bij ons erg hoog in het vaandel. We organiseren regelmatig klantarena’s en interviews met de huurders. Het is voor ons erg belangrijk om te weten hoe de huurders over ons denken en waar we aan moeten werken als woningcorporatie.

Waar staat Poort6 voor?

Klantcontact is een heel belangrijk speerpunt, maar ook de verhuurbaarheid van de woningen met betrekking tot huurprijzen. Hiermee bedoel ik het streefhuurprijsbeleid. Dit herzien wij elk jaar voor onder andere de sociale doelgroep. De huurprijzen verlagen wij speciaal voor deze doelgroep zodat ook mensen met een smalle beurs een passende woning kunnen huren.

Wat houdt de functie van woonmakelaar in?

Ik houd me bezig met de leuke tak van sport. Ik maak mensen tevreden, ik maak nieuwe huurders blij. Vanaf het moment dat de huurder de woning opzegt word ik ingeschakeld. Ik begeleid het hele verhuurtraject voor de nieuwe huurder tot en met de nazorg; is alles naar wens, moet er nog een aannemer komen voor iets, etc. Huurders die een nieuwe woning in gaan zijn vaak tevreden. Ik heb niet te maken met klachten zoals de buurvrouw die met haar tikkende hakken over het laminaat loopt. Als woonmakelaar maak ik dus nieuwe huurders blij en word ik zelf blij van mijn werk

Hoe beviel de training Tussenlevering en sloot deze aan op de praktijk?

De training is goed bevallen. Deze werd gegeven door Erik Pieterse en Saskia de Wit. Een nieuw portal was even wennen, maar alles werd duidelijk uitgelegd. Toen ik het portal daadwerkelijk ging gebruiken liep ik wel tegen wat punten aan die vast en zeker zijn uitgelegd, maar niet zijn blijven hangen. Zo had ik moeite met de spatie tussen de postcode en letters in te voegen. Daarop heb ik Aenergie gebeld en kreeg direct antwoord op mijn vraag. Ook de EAN code opzoeken is iets wat je een paar keer in de praktijk moet ervaren voordat dit goed blijft hangen. Ik bezoek het portal toch wel 4 á 5 keer per week en het is goed werkbaar!

Hoe bevalt de samenwerking met Aenergie

De samenwerking bevalt prima. Wat erg fijn is dat storingen gemeld worden, wat je dan moet doen en wanneer dit opgelost is. Het 035 nummer is ook goed bereikbaar en ik word altijd goed geholpen.

Wat zijn uw persoonlijke speerpunten bij Poort6 voor 2018?

Ik mag me dit jaar onder andere gaan bezighouden met speciale verhuringen zoals het digitaal op orde brengen van de voorziening van het verhuren van tijdelijke woningen via instellingen zoals het Leger des Heils. Dit alles wordt nu nog handmatig gedaan.

Daarnaast ga ik een pilot opzetten voor seniorenwoningen. Dit is specifiek voor 70 jarigen en ouder die nu in een eengezinswoning wonen. Ik ga deze senioren benaderen om te kijken of zij wellicht interesse hebben om te verhuizen naar een seniorenwoning. Omdat senioren vaak slecht ter been zijn brengen we ze naar het complex, laten ze kennis maken met de huismeester, laten de woning zien en sluiten af met een potje bingo en een kop koffie. We bespreken hoe we ze kunnen helpen met verhuizen.

Tot slot; wat geeft u energie?

Wat mij energie geeft is het omgaan met positieve mensen en oplossingsgericht werken.