Sinds maart dit jaar heeft het team van Aenergie er nieuwe collega bij: Gilles Vanroye. Als nieuwe sales & accountmanager zal hij de steun en toeverlaat zijn voor vele bestaande én nieuwe klanten. Hoog tijd om hem voor te stellen.
Zijn voor- en achternaam doen het misschien al vermoeden. Gilles – spreek uit als Zjiel met de zj uit Aenergie – komt oorspronkelijk uit Vlaanderen: “Ik ben naar Nederland gekomen voor mijn vriendin. Zij is Nederlandse. We wonen nu vier jaar samen in Amsterdam en het bevalt me hier.”
Directe klik
Toen een recruiter hem begin dit jaar benaderde om bij Aenergie te komen praten, ging hij graag op de uitnodiging in. “Ze waren bij me terechtgekomen, omdat ik in de zonne-energiesector werkzaam was en zo enige link had met de energiemarkt.”
Tijdens het eerste gesprek klikte het meteen. “Inhoudelijk is het een interessante functie, maar wat voor ook mij meespeelde is het kleinere team waarbinnen je samenwerkt. Ondanks dat je veel buiten bent, sta je toch dicht bij je collega’s.”
Maatschappelijk betrokken en standvastig
Bij zijn keuze voor Aenergie speelden ook de specifieke klantgroepen mee. “Neem de woningcorporaties. Zij doen er alles aan om huurders een betaalbare woning te bieden. Ik vind het mooi dat wij als Aenergie daaraan indirect bijdragen met betaalbare contracten voor de collectieve aansluitingen.”
Tijdens de sollicitatiegesprekken viel Gilles op dat veel klanten al langer met Aenergie samenwerken. Ook de medewerkers werken er vaak al een hele poos. “Dat gaf mij het vertrouwen dat het een bedrijf is dat goed in zijn voegen staat. Echt iets waarin ik mijn aarding wel kan vinden.”
Goed verhaal
In zijn rol als sales & accountmanager is Gilles inmiddels het aanspreekpunt voor een aantal bestaande klanten. “Samen met hen onderzoek ik in wat voor zaken ik hen nog meer kan bijstaan. En dan gaat het niet alleen om sec de energielevering, maar ook om alle vragen daaromheen. Is de facturatie naar wens? Zijn er extra functies nodig in ons portaal?”
Uiteraard wil Gilles ook nieuwe klanten aantrekken. “Met het collectief hebben we gewoon een goed verhaal. Samen staan we sterk, doordat we een groot aantal kilowattuur en kuub gas inkopen. Daar profiteren alle deelnemers van. Daarnaast hebben we ook mooie diensten als tussenlevering bij leegstand van huurwoningen. Daarin zijn we toch wel uniek.”
Ontzorgen
Woningcorporaties die nog niet zijn aangesloten bij Aenergie, kunnen binnenkort een telefoontje van Gilles verwachten. En zij niet alleen. “Ook zorginstellingen en VvE’s hebben nood aan betaalbaarheid. Zelf de juiste keuzes maken op de energiemarkt kan soms moeilijk zijn zonder de nodige kennis. Daarom is het zo mooi dat wij de deelnemers hierin kunnen ontzorgen.”
Eén belofte wil Gilles alvast aan nieuwe en bestaande klanten maken: “Ik ben en blijf hun persoonlijke accountmanager. Is er iets aan de hand, dan kunnen zij gewoon rechtstreeks contact met mij opnemen. Dat vind ik zelf ook belangrijk: dat je meteen iemand aan de lijn krijgt die je al eerder hebt gesproken. Ik vind het vreselijk dat je in een of ander callcenter terechtkomt en van het kastje naar de muur wordt gestuurd.”
Meer mogelijk maken
De afgelopen maanden hebben een aantal klanten al kennisgemaakt met Gilles. Waaraan je hem herkent in zijn stijl van werken? “Ik ga altijd voor duidelijke afspraken die we ook kunnen navolgen. Ik houd me graag aan mijn woord. En ik ga voor eerlijkheid. Als iets niets mogelijk is, ben ik daar duidelijk over. Toegegeven, vaak vinden we wel een oplossing waarmee we klanten alsnog goed kunnen helpen. Dat vind ik ook kenmerkend voor Aenergie.”