Home / Nieuws archief / Special Tussenlevering
28/06/2016

Special Tussenlevering

Deze editie nieuwsbrief is geheel gewijd aan onze speciale dienstverlening Tussenlevering, ook wel Leegstandhulp genoemd, voor woningcorporaties. Door gebruik te maken van deze dienst wordt voorkomen dat woningen die tijdelijk leegstaan en waarbij een energieleveringscontract ontbreekt, worden afgesloten door de lokale netbeheerder met bijbehorende hoge kosten.

Mocht deze nieuwsbrief interessant zijn voor iemand anders uit jouw organisatie, gelieve deze dan door te sturen, het kan jullie waarschijnlijk veel kosten besparen!

Waarom Tussenlevering?

Als een woning leegstaat zal er in de meeste gevallen geen energiecontract en levering meer zijn op de betreffende aansluitingen. Zodra deze periode langer dan 2 weken duurt, kan een netbeheerder overgaan tot fysieke afsluiting. Hieraan zijn hoge kosten verbonden. Zodra de woning weer bewoond wordt dienen de aansluitingen weer geactiveerd te worden en ook hieraan zijn kosten verbonden.

Om deze kosten te vermijden kun je de betreffende aansluitingen tijdelijk op naam van de corporatie zetten. Deze aansluitingen worden dan tijdelijk voorzien van energie en een energieleveringsovereenkomst op naam de corporatie.

Hoe werkt het?

Het aan- en afmelden van leegstaande woningen voor energielevering hebben we heel eenvoudig gemaakt. Er is een speciale website waar je toegang toe krijgt met een logincode en password. Nadat je bent ingelogd voer je het adres in, vervolgens wordt automatisch de unieke bij het adres horende EAN code getoond. Je kiest het product (gas, elektriciteit of beiden) en geeft de meterstand(en) op. Na 5 werkdagen staan de aansluitingen op naam van de corporatie.

Afmelden van een aansluiting, dus zodra een nieuwe huurder de woning betrekt, gaat net zo eenvoudig via dezelfde website. Bij voorkeur ook weer met meterstanden, zodat er geen verschil van mening kan ontstaan met de nieuwe energieleverancier van de inhuizende huurder. Indien de woning is voorzien van een slimme meter hoeven geen meterstanden opgegeven te worden.

Via  de website kan eenvoudig inzicht worden verkregen via een rapportage functie in de aangemelde adressen.

En mocht er tijdens het proces iets misgaan dan staan onze medewerkers altijd klaar om je verder te helpen.

Hoe kunnen wij gebruik gaan maken van Tussenlevering?

Indien jullie corporatie besluit om gebruik te willen gaan maken van onze dienst Tussenlevering wordt daarvoor een contract opgesteld. Daarna komt een van onze medewerkers bij jullie op locatie een korte instructie geven voor het gebruik van de dienstverlening aan de mensen van jullie organisatie die er mee gaan werken. Deze instructie is wel belangrijk, vooral om te weten wanneer je wel en niet een woning aan moet melden en wat er gebeurt als er niet tijdig wordt afgemeld of het verkeerde adres opgegeven.

Tevens wordt het handboek Tussenlevering ter beschikking gesteld om alles nog eens rustig na te kunnen zoeken.

Mocht je willen zien hoe eenvoudig ons portal voor aan- en afmelden werkt, laat het ons even weten en je krijgt toegang tot de demo versie, http://demo.tussenlevering.nl/.

Wat kost het?

In de meeste gevallen zal er weinig verbruik zijn in de leegstaande woning en zullen de kosten voor netbeheer het grootste onderdeel vormen. Tegelijkertijd is er recht op heffingskorting energiebelasting voor deze adressen, deze komt dan aan jullie organisatie toe, waardoor in veel gevallen de kosten nihil zullen zijn.

Daarnaast kunnen er kosten zijn verbonden aan het gebruik van deze dienstverlening. Immer de energieleverancier moet administratieve handelingen verrichten waar vaak vrijwel geen energielevering tegenover staat.

Indien jullie corporatie deelnemer is aan het Aenergie inkoopcollectief bieden wij deze dienstverlening kosteloos aan! (Behoudens de eventuele leveringskosten van energie, zie hierboven). Er worden ook geen administratiekosten in rekening gebracht.

Facturatie van de kosten door de leverancier vindt naar keuze maandelijks of eens per kwartaal plaats.

Mochten jullie nog niet deelnemen dan kunnen we dat ook eenvoudig regelen. Jullie maken dan direct gebruik van alle voordelen die ons inkoopcollectief te bieden heeft.

Vragen of inschrijven

Mocht je na het lezen nog vragen hebben of wil je inschrijven voor deze dienstverlening, twijfel niet en neem contact met ons op op nummer 035 3333500 of info@aenergie.nl