Aenergie staat voor direct en persoonlijk contact. De afdeling Operations vormt daar de spil van en ondersteunt deelnemers bij vragen en problemen. Sinds een aantal maanden is de afdeling Operations uitgebreid met Feryat Aslantas. Feryat is zeer ervaren in de (zakelijke) energiemarkt en vond het tijd voor vernieuwing in zijn loopbaan…..
Hoe ben je bij Aenergie terecht gekomen?
‘Na 17 jaar bij een energieleverancier te hebben gewerkt vond ik het tijd voor wat anders. Ik ging verder kijken en heb mijn LinkedIn profiel open gezet. Zo werd ik gevonden door een bemiddelingsbureau wat een nieuwe medewerker Operations voor een energiecollectief zocht. Na het functieprofiel gelezen te hebben was ik zeer enthousiast. Ik wist toen nog niet dat deze baan bij Aenergie was. Dit kreeg ik pas na het kennismakingsgesprek met het bemiddelingsbureau te horen.
Het eerste gesprek was met de manager Operations, Erik Pieterse, die ik toevallig ken vanuit mijn vorige baan. Zo was er meteen een klik en voelde het gesprek goed aan. Na het tweede gesprek met directeur Job Schipper werd ik aangenomen en kon snel aan slag.’
Waarom heb je ervoor gekozen om bij Aenergie te komen werken?
‘De energiekennis die ik de afgelopen 17 jaar heb opgedaan was toe aan vernieuwing. Met alle kennis die ik al heb kan ik nu bij Aenergie nieuwe ervaring opdoen in een andere hoek van de energiemarkt. Bij een collectief gaat er anders aan toe dan bij energiebedrijf en kan ik volop nieuwe dingen leren.’
Wat heb je gedaan voordat je bij Aenergie kwam werken?
‘Hiervoor heb ik bij Nuon gewerkt, een welbekende energieleverancier. Hier heb ik gewerkt voor de klantenservice publieke sector en laatste jaren voornamelijk aan de zakelijke kant. Ik hield me bezig met de facturatie voor gemeentes en woningbouwverenigingen in de functie van meetdata-coördinator zodat we de facturatie op tijd konden starten.’
Wat houdt jouw functie bij Aenergie in?
‘Ik werk fulltime als medewerker Operations. De afdeling Operations is het eerste aanspreekpunt van onze deelnemers door direct en persoonlijk contact. Mijn takenpakket is divers en ik pak alle vragen op die binnen komen en help deelnemers. Ik neem taken over van de manager Operations en help mijn collega Operations bij klantzaken.’
Waarvoor kunnen de deelnemers van Aenergie bij jouw terecht?
‘Momenteel word ik nog ingewerkt, maar pak zoveel mogelijk zelf op. Deelnemers kunnen bij mij terecht met vragen over Tussenlevering (aan- en afmelden), zakelijke aansluitingen, facturatie en meetdata. Daarnaast hou ik me bezig met rapportages en breng structuur/verbeteringen aan waar nodig. Ook ben ik betrokken bij de opzet van het nieuwe klantportal.’
Tot slot; wat geeft jou persoonlijke energie?
‘Na een lange werkdag geeft mijn gezin mij weer energie zodat ik de volgende werkdag weer fris en opgeladen naar mijn werk kan gaan.’